2016. október 11.

Ági: Top 5 kedvenc Fodor Ákos-idézetem


Mondtam már, hogy mostanság imádok verseket olvasni? Valahogy meguntam az átlagos regényeket és a szokásos történetvezetést, és jobban esik most rövid szösszeneteket bújni, és időm is inkább van erre, mint belemélyedős sztorikba. Így el is kezdtem költők után kutatni, és Závada Péter után rátaláltam Fodor Ákosra, akiről most csak szuperlatívuszokban tudok beszélni.

Egyszerűen fantasztikus, amit művel, és ahogy azt műveli. Új kedvenc műfajom is lett, mégpedig a haiku, amely a japán költészet egyik jellegzetessége: rövid, általában háromsoros versek, de nagyon velősek.

És igen, az öt kedvenc ilyen versemet fogom nektek megmutatni, és szándékosan írtam idézetet a címben is. Ugyanis tudom jól, mostanság sokatokat elriaszt a vers szavacska, mert mindenki valami nagyon mély és érthetetlen (értelmetlen) rímes halmazra gondol, pedig valójában egyáltalán nem kell annak lennie. És higgyétek el, sokkal érthetőbb és értelmesebb, mint bármelyik Oravecz Nóra-idézet.

Szóval tessék csak Fodor Ákos-verseket olvasni, ha valami rövidre, de velősre vágytok. Nem fogtok csalódni :)